MEOSZ tájékoztató a személyes ügyintézést korlátozó intézkedések enyhítéséről

A Kormány már a veszélyhelyzet kezdetén meghosszabbította a lejáró magyarországi okmányok érvényességét, és előzetes időpontfoglaláshoz kötötte a kormányablakok személyes ügyfélszolgálatát. Bár az igazolványok még továbbra is érvényesek maradnak, a járványügyi intézkedések enyhítésével – Budapest és Pest megye kivételével – a kormányablak személyes ügyfélszolgálatára már nem kell előzetesen időpontot foglalni.

Felhívjuk a figyelmet, hogy Budapesten és Pest megyében személyes ügyintézéshez a kormányablakba továbbra is kell előzetesen időpontot foglalni.

Ugyanakkor, fontos tudni, hogy az álláskereséssel, munkanélküliek támogatásával kapcsolatos ügyeket intéző foglalkoztatási ügyfélszolgálatok az ország teljes területén időpontfoglalás nélkül is fogadják az ügyfeleket.

További könnyítést jelent, hogy azokon a településeken, ahol nincs kormányablak, ismét szolgálatba állnak a kormányablakok mobil ügyfélszolgálatai is.

A magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos, lejáró hivatalos okmányai a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek maradnak, ezért jelenleg még nem indokolt a kormányablakok, kormányhivatalok felkeresése, ha a személyi igazolvány vagy pl. a parkolási igazolvány a veszélyhelyzet időtartama alatt jár(t) le.

Bár az okmányok meghosszabbítása vagy átvétele miatt egyelőre nem szükséges kormányablakba menni, de ha mégis elengedhetetlen a lejárt okmány cseréjére, pótlása vagy más fontos okból szükséges személyesen felkeresni a hivatalokat, akkor fontos tudni, hogy Budapesten és Pest megyében a kormányablakokban kizárólag előzetes időpontfoglalást követően van személyes ügyfélfogadás. Az időpontfoglalás megkönnyítése érdekében – a gépjármű ügyek kivételével – ügyfélkapus azonosítás nélkül is lehet előzetesen időpontot foglalni (https://idopontfoglalo.kh.gov.hu/kormanyablak-valasztas).

Továbbá személyes ügyintézés helyett továbbra is figyelmükbe ajánljuk az e-papir (https://epapir.gov.hu/) on-line szolgáltatást, amellyel ügyfélkapus azonosítást követően számtalan hivatali ügy intézhető és irat, kötelező melléklet is beadható (pl. kormányhivatali ügyek, rokkantsági ellátás, nyugdíj, gyes).

Budapest, 2020. május 18.

Azóta történt

Magyarország Kormánya elindította a „Közös ügyünk a zöldenergia” online párbeszédet. A felmérésben egyebek között a zöldenergia megtermelésének és…
Március 15-én akadálymentes körülmények között hallgathatják meg Orbán Viktor miniszterelnök beszédét a Magyar Nemzeti Múzeumnál a mozgáskorlátozott emberek…
A 2024. március 1-jén életbe lépett új tarifarendszerrel ­ – ami az elmúlt évtizedek legnagyobb változását jelenti a…

Előzmények

A Kormány fokozatosan intézkedik a korábbi kijárási korlátozások feloldásáról, így 2020. május 18-tól ismét lazultak az előírások, de…
Kovács Ágnes hivatalos fotó
A beteg életkorától függően 2020. június 1-jétől jelentősen szigorodik a biztonságos ülést egyedi méretvétel alapján segítő ülőkorzett tb…
A mozgássérült emberek akadálymentes közösségi közlekedésének mielőbbi megvalósulását elősegítő vasúti és az autóbuszos közlekedési forma összehangolása, a fogyatékos…