Ugyanakkor, fontos tudni, hogy az álláskereséssel, munkanélküliek támogatásával kapcsolatos ügyeket intéző foglalkoztatási ügyfélszolgálatok az ország teljes területén időpontfoglalás nélkül is fogadják az ügyfeleket.
További könnyítést jelent, hogy azokon a településeken, ahol nincs kormányablak, ismét szolgálatba állnak a kormányablakok mobil ügyfélszolgálatai is.
A magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos, lejáró hivatalos okmányai a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek maradnak, ezért jelenleg még nem indokolt a kormányablakok, kormányhivatalok felkeresése, ha a személyi igazolvány vagy pl. a parkolási igazolvány a veszélyhelyzet időtartama alatt jár(t) le.
Bár az okmányok meghosszabbítása vagy átvétele miatt egyelőre nem szükséges kormányablakba menni, de ha mégis elengedhetetlen a lejárt okmány cseréjére, pótlása vagy más fontos okból szükséges személyesen felkeresni a hivatalokat, akkor fontos tudni, hogy Budapesten és Pest megyében a kormányablakokban kizárólag előzetes időpontfoglalást követően van személyes ügyfélfogadás. Az időpontfoglalás megkönnyítése érdekében – a gépjármű ügyek kivételével – ügyfélkapus azonosítás nélkül is lehet előzetesen időpontot foglalni (https://idopontfoglalo.kh.gov.hu/kormanyablak-valasztas).
Továbbá személyes ügyintézés helyett továbbra is figyelmükbe ajánljuk az e-papir (https://epapir.gov.hu/) on-line szolgáltatást, amellyel ügyfélkapus azonosítást követően számtalan hivatali ügy intézhető és irat, kötelező melléklet is beadható (pl. kormányhivatali ügyek, rokkantsági ellátás, nyugdíj, gyes).
Budapest, 2020. május 18.