Vasúti közlekedés: nem biztosított az egyenlő esélyű hozzáférés

2016 áprilisában az uniós vasúti rendszernek a fogyatékossággal élő és a csökkent mozgásképességű személyek általi hozzáférhetőségével kapcsolatos átjárhatósági műszaki előírásokról szóló workshopra hívták a MEOSZ-t, melyen az Európai Vasúti Ügynökség (ERA) szakértői, továbbá külföldi és hazai vasúti szakemberek tartottak előadásokat.

Az eseményhez készült egy kiadvány, amelyben mindenkinek ugyanazokra a kérdésekre kellett válaszolnia:

  • Megítélése szerint mennyire biztosított a fogyatékossággal élő és mozgásukban korlátozott személyek számára a vasúti rendszerekhez történő hozzáférés?
  • Ön szerint mik az esélyegyenlőség megteremtésének legfőbb nehézségei?
  • Milyen akadályok nehezítik a hozzáférhetőség biztosítása során a tervezés folyamatát, a kivitelezést, és a megvalósult rendszerek üzemeltetését és karbantartását?
  • Az ön megítélése szerint a költséghatékony megvalósítás érdekében milyen lépéseket kellene tenni szabályozási, engedélyezési és üzemeltetési szempontból a feltételek biztosítása érdekében?

A vasúti vezetők mellett a kérdésekre Kovács Ágnes is válaszolt. Az elnök hangsúlyozta: a közösségi közlekedés egyenlő esélyű hozzáférése Magyarországon nem biztosított. A szolgáltató nem segíti elő a használatot, sőt, az akadálymentesítés területén végzett tevékenysége is messze van a megfelelőtől. Több vonalszakaszon jelentős beruházásokat valósítottak meg, pályaszakaszokat és a vasútállomásokat újítottak fel. A fejlesztéseknek elvileg jelentős változást kellett volna eredményezniük a vasúti közlekedés egyenlő esélyű hozzáférésében, de sajnos ezt nem mondhatjuk ki. Az esélyegyenlőség megteremtésének legfőbb akadályának, nehézségének pedig a szándék hiányát tartom – szögezte le.

A kiadvány és benne a teljes interjú itt érhető el!

 

  1. április 20.

Azóta történt

Az ellátás összege így akár több is lehet! Egy magánszemély 2016. július 28-án rokkantsági ellátás megállapítása iránt nyújtott…
A MEOSZ ismételten az Emberi Erőforrások Minisztériumához fordult a közlekedőképesség-minősítési rendszer átalakítása érdekében.  A MEOSZ szerint a jelenlegi…
Öregségi nyugdíjuk mellett havi 50 ezer forint kiegészítő támogatást igényelhetnek azok, akik az öregségi nyugdíjra való jogosultságuk kezdő…