Autóbuszos közlekedés – hogyan tegyek panaszt?

Az elmúlt időszakban több olyan levél is érkezett hozzánk, amelyben tagjaink arról tájékoztattak minket, hogy utazásukat alacsonypadlós járat hiányában elutasította az autóbuszos szolgáltató, emiatt nem tudtak eljutni az iskolába, a rehabilitációs intézménybe, a munkahelyükre. Tudjuk, hogy a probléma nem egyedi, hasonló és más jellegű gondok rendszeresen felmerülnek az autóbuszos közlekedésben.

Éppen ezért készítettünk egy tájékoztatót a panaszlehetőségekről, és egy panasz-mintalevelet, amellyel segíteni szeretnénk a mozgássérült embereket írásos panaszuk elkészítésében, valamint abban, hogy a panaszaikat jogszabályokkal alátámasztva tudják megfogalmazni.

Jogsérelem esetén a körzetben érintett autóbuszos szolgáltatónál kell írásban panaszt tenni, ennek kivizsgálását követően lehet a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz (1389 Budapest, Pf.: 102.) fordulni. A mintában a szolgáltató megjelölését és a személyes adatok megadását követően ki kell fejteni a panaszt, és meg kell fogalmazni az elérni kívánt célt is.

Tájékoztató a közlekedéssel kapcsolatos panaszokra vonatkozó eljárási szabályokról

Panaszlevél minta