Nemzetközi összehasonlító kutatás eredményei – A felsőoktatásban való részvétel okai Romániában

Romániában a felsőoktatásban való nem megfelelő részvételnek más okait tartják fontosnak, mint Magyarországon. A három legfontosabb ok az egyéni szükségletek figyelembe vételének hiánya (a megkérdezettek 49,1%-a szerint jelentős mértékben ez az oka), az iskolai környezet alkalmazkodásának hiánya (a megkérdezettek 43,4%-a szerint jelentős mértékben ez az oka) és a jogszabályi előírások betartásának hiánya (a megkérdezettek 40,6%-a szerint jelentős mértékben ez az oka.

Az iskolai környezet alkalmazkodásának hiányát (mozgáskorlátozott szakértők 59,5%-a szerint jelentős mértékben ez az oka, nem mozgáskorlátozott szakértők 34,8%-a szerint), a támogatás hiányát (mozgáskorlátozott szakértők 37,8%-a szerint jelentős mértékben ez az oka, nem mozgáskorlátozott szakértők 27,5%-a szerint) az egyéni szükségletek figyelembevételének hiányát (mozgáskorlátozott szakértők 64,9%-a szerint jelentős mértékben ez az oka, nem mozgáskorlátozott szakértők 40,6%-a szerint), a mozgáskorlátozott személyek motivációjának hiányát (mozgáskorlátozott szakértők 27%-a szerint jelentős mértékben ez az oka, nem mozgáskorlátozott szakértők 14,5%-a szerint) és a jogszabályi előírások betartásának hiányát (mozgáskorlátozott szakértők 51,4%-a szerint jelentős mértékben ez az oka, nem mozgáskorlátozott szakértők 34,8%-a szerint) a mozgáskorlátozott szakértők egy része fontosabb oknak tartja, mint a nem mozgáskorlátozott szakértők a felsőoktatásban való részvételben.

A jelenlegi oktatási rendszert a nem mozgáskorlátozott szakértők egy része fontosabb oknak tartja, mint a mozgáskorlátozott szakértők a felsőoktatásban való részvételben (mozgáskorlátozott szakértők 18,9% szerint jelentős mértékben ez az oka, nem mozgáskorlátozott szakértők 27,5%-a szerint).