A MEOSZ székházában tartott keddi egyeztetésen a MEOSZ, a főváros és az M3-as metróberuházás projektjének képviselői megállapodtak abban, hogy a projektigazgatóság bekéri a gyártóktól a ferdepályás liftek műszaki adatait, és ezt követően folytatják a tárgyalásokat.
A MEOSZ, a főváros és az M3-as metróberuházás projektjének képviselői kedden egyeztetést tartottak a MEOSZ székházában azokról az akadálymentesítési műszaki megoldásokról, amelyek az önálló, biztonságos és méltóságteljes használatot teszik lehetővé a hármas metró valamennyi állomásán. A megbeszélésen minden állomás esetében külön-külön megvizsgálták, hogy melyek azok a műszaki megoldások, amelyek a fenti célokat a lehető legjobban szolgálják.
A megbeszélésre azt követően került sor, hogy a MEOSZ a kormány és a főváros képviselőivel folytatott 2018. február 7-i egyeztetésen megállapodás született arról, hogy az M3-as metró 20 állomása közül már 18 akadálymentes lesz. Tarlós István főpolgármester úgy nyilatkozott, hogy az esélyegyenlőség megteremtése érdekében a főváros saját erőforrásból a Kálvin téri megálló mellett, további öt megálló akadálymentesítését magára vállalja a projekten kívül, de azzal párhuzamosan. A kormány képviselőit a MEOSZ elnöke arra kérte: biztosítsák a költségvetésből a fennmaradó két állomás – Ecseri út és Pöttyös utca – teljes körű akadálymentesítéséhez szükséges összeget. A kormány képviselője jelezte: amennyiben a főváros előterjeszti az ígért 18 megálló akadálymentesítésén felül a további 2 megállóra vonatkozó akadálymentesítési javaslatot, úgy a kormány megfontolja a finanszírozását.
A 2018. február 13-i egyeztetésen a MEOSZ elfogadhatónak találta, hogy 6 állomás esetében – Kálvin tér, Corvin negyed, Nyugati pályaudvar, Arany János utca, Ferenciek tere, Klinikák – ferdepályás liftekkel valósuljon meg az akadálymentesítés. Ezek Nyugat-Európa több országában már beváltak, s megfelelnek azoknak a kritériumoknak is, amelyeket a MEOSZ mindvégig hangsúlyozott az önálló, biztonságos és méltóságteljes használat kapcsán.
Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke elmondta: az M3-as projektigazgatóság képviselője jelezte, hogy bekéri 7 gyártótól a ferdepályás liftek műszaki paramétereit, s következő alkalommal a MEOSZ bevonásával kiválasztják azokat, amelyeket a legmegfelelőbbnek találnak a mozgáskorlátozottak biztonságos közlekedése szempontjából. A MEOSZ csak olyan ferdepályás liftet talál elfogadhatónak, amelyben az aktív kerekesszékek, az elektromos kerekesszékek, és elektromos mopedek is elférnek.
Az egyeztetés résztvevői abban is megállapodtak, hogy lépéseket tesznek a ferdepályás liftek honosítása és hatósági elfogadtatása érdekében, különös tekintettel arra, hogy ilyen eszközök még nincsenek használatban Magyarországon. E tekintetben számítanak a magyar kormány, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közreműködésére is. Kovács Ágnes elmondta: a megbeszélésen az is elhangzott, hogy a Pöttyös és az Ecseri utcai megállók vonatkozásában műszakilag megoldható a hagyományos liftek kialakítása, mely megállónként nem éri el az egymilliárd forint bekerülési költséget. Figyelemmel azonban arra, hogy ezen állomásokhoz kapcsolódóan még egyéb, projekten kívüli, térrendezési tervek is vannak a főváros asztalán, így ezen metrómegállók sorsáról a következő tárgyalásokon kíván a MEOSZ egyeztetni.
Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége
Budapest, 2018. február 13.
Rólunk írták:
- Ferdepályás liftekkel oldhatják meg a hármas metró akadálymentesítését
- FERDEPÁLYÁS LIFTEKET TENNÉNEK AZ M3-AS METRÓBA
- FERDEPÁLYÁS LIFTEKKEL OLDHATJÁK MEG A HÁRMAS METRÓ AKADÁLYMENTESÍTÉSÉT
- Megfelel a mozgáskorlátozottaknak a ferde pályás lift a 3-as metrón
- Ha minden igaz, így néznének ki a 3-as metró ferdepályás liftjei – videó
- Hármas metró: a mozgáskorlátozottak szerint a ferdepályás lift is jó megoldás
- Ferdepályás liftekkel akadálymentesíthetnek a hármas metrón
- Hat megállóban lesznek mozgólépcső-kabinok a 3-as metró vonalán