M3-as metró: az akadálymentesség nem fakultatív feladat

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) arra kéri a kormányt és a fővárost, hogy – törvényi kötelezettségüknek eleget téve – az M3-as metró felújítása során biztosítsák annak teljeskörű akadálymentességét. A MEOSZ egyetlen olyan felújítási megoldást sem tud elfogadni, amely ismét évtizedekre kizárja a mozgássérült embereket Budapest legforgalmasabb metróvonalának használatából.

A Magyar Nemzet ma megjelent írása szerint az M3-as vonalon a megnövekedett beruházási költségek miatt a megállókat nem újítanák fel, csak a pályát és a szerelvényeket. Amennyiben a megállók nem újulnak meg, nem történik meg a vonal akadálymentesítése sem, így a mozgássérült emberek továbbra is kiszorulnak a 3-as metróból. Ezzel a kormány és a főváros újabb évtizedekre rekeszti ki őket a budapesti közösségi közlekedés egyik legfontosabb vonaláról.

Az akadálymentes közösségi közlekedés megteremtése nem fakultatív feladat és nemcsak a mozgáskorlátozott emberek számára fontos, hanem megkönnyíti az idős emberek, a babakocsival közlekedők és a poggyászt cipelők utazását is.

M3 metró

Az M3-as metróvonal akadálymentesítésének elmaradása azt üzeni, hogy a magyar állam másodosztályú polgárokként kezeli a fogyatékos embereket. Emellett nemzetközi jogot sért, és figyelmen kívül hagyja az Európai Unió 2010-2020 időszakra szóló fogyatékosságügyi stratégiáját, amely a „Megújított elkötelezettség az akadálymentes Európa megvalósítása iránt“ címet viseli.

A MEOSZ arra kéri a kormányt és a fővárosi közgyűlést, hogy ne különböztesse meg hátrányosan a mozgássérült embereket. Tegyen eleget hazai és nemzetközi jogi kötelezettségeinek, valósítsa meg a 3-as metró megállóinak felújítását és teljeskörű akadálymentesítését.

Budapest, 2016. október 12.
Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége

Azóta történt

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a napokban tartott újabb kormányzati szintű egyeztetésen felkérte a MEOSZ-t, hogy vegyen részt…
Idén tavasszal új építészeti törvény koncepció látott napvilágot, melynek célja egy egységes, átlátható új szabályozás kialakítása volt. A…
Egy tinédzser küzdelme, hogy balesete után kerekesszékesként is részt vehessen a tanórákon. Az életvidám 16 éves fiút 2022…

Előzmények

Szövetségünkhöz több panasz is érkezett az elmúlt időszakban, miszerint a frissen, sok milliárd forintból felújított vasútállomásokon nem működnek…
A turizmus szeptember 27-i világnapja alkalmából – melynek idei témája az akadálymentes turizmus – ki kell mondanunk: Magyarországon…